Trencsényi Zsolt

Sofőrök Interjúja!


A furgonosok voltak, lesznek is! Életforma vagy csak munka? Kik alkotják az elit társaságot, egyáltalán van-e elit közöttük? Külön kis kaszt, vagy csak munka, mint a többi. Kik is Ők valójában, hol helyezkednek el a világban, abban a bizonyos fuvaros világba, amiről oly keveset is tudunk. Rideg kemény fickók, lányok? Meglehet ebből élni, vagy, csak stagnálnak, mert ezt is valakinek meg kell csinálnia? Halálos küldetések ezek az utak vagy nem?
Riport sorozatom, arra próbál választ találni. Kik Ők? Minden héten ebben a szakmában, hívatásban, dolgozó sofőröket kérdezek meg, nekik mi a véleményük, valljanak magukról! Így képet kaphatunk, erről a különös veszélyes, sokszor halálos küldetésekről amit, nap mint nap, az utakon töltenek, néha őrületes sebességél.
Ennek a kis és különleges, kis kasztnak az egyik meghatározó alakjával kezdem a sorozatot. Talán nincs is ebben a szakmában olyan, sofőr aki ne, hallotta volna már a mérgelődését, legtöbbször igazságosan. Esetleg az élcelődő kirohanásait vagy a zelon a ki borulásait. A zello egy internetes voki toki, ami a mai technikának, okos telefonoknak köszönhetően, Európa egészén összeköti a sofőröket. Ezen tarják a kapcsolatot egymással a nap 24 órájában.
Innen és a Facebookról is ismerhetjük Őt a Harag Atyát alias Popey-t becsületes nevén Trencsényi Zsoltot mai első alanyt.
Trencsényi zoltén popey
Popey

-Üdvözzelek! Mutatkozz be, és mondj valamit magadról!
  • (Popey) Sziasztok!
Trencsényi Zsolt vagyok, de a barátaim csak Popey-nek szólítanak. Pécsen születtem, 8 éve költöztem fel Pápára. Huszon pár éve szelem az utakat, sokáig csak német-holland vonalon. Stílbútorokat hoztam be saját értékesítésre. Kárpitos üzemem, és üzleteim voltak Pécsen, de sajna nem tudtam a családom megélhetését biztosítani már Baranyában, ezért költöztem Pápára, aztán az évek alatt beleuntam. Levegő kellett, tér,szabadság. Ekkor döntöttem el, nemzetközi sofőr leszek. Sok választásom nem volt! Az első aki felvesz és elkezdem!
Intenzíven, hogy csak ebből élek, 4. évemet kezdem. Nehéz volt a kezdés. Első utam német, onnan Barcelona, majd 10 nap várakozás után irány Anglia! Mi van?? Azt hogyan???
Nem tagadom vért izzadtam,de sikerült! Persze ahogy egy kis tapasztalat és tudás is ragadt rám a koszon kívül, váltottam. Én azt vallom, tudj többet az utakról, infókról a speditőröknél, és akkor, de csak akkor fogadnak el egyenlő partnerként és hallgatnak rád. Persze amire rábólintasz, az úgy is legyen, és akkor láss csodát, megszűnik a csesztetés, meg, hogy majd én az asztal mögül megmondom mi a szitu kint.
  • Honnan van a beceneved?
  • (Popey)  A becenevem, igen! Tízen pár éves kamasz voltam, és édesapámtól kaptam egy bakelit lemezt, amin gyerekeknek szóló dalok voltak, borítón Popey-el, Vikidál Gyula előadásában. Nem sikerült eldugni a haverok elől, azóta így hívnak. Sokan a rendes nevem se tudják!
  • Mikor kezdtél el furgonozni, és miért pont ezt választottad?
  • (Popey) Már említettem, Jó régen! De intenzíven 4. évem. Szükségem volt a szabadságra, és a biztos pénzre. Aztán rájöttem, ennél sokkal többet kapok ettől a hivatástól. Gyönyörű tájak, rengeteg barátság, közös főzőcskézések, bulik, na meg persze a kinti boltokban rejlő számtalan lehetőség. Imádok vásárolni.
–  Mivel foglalkoztál mi előtt furgonos lettél?
  • (Popey)  Kárpitos bútorokat gyártottam, 23 fős csapattal, meg Hollandiából hordtam bútorokat és újítottam fel őket.  Aztán jött a válság, nem ment és vége lett.
–  A családod, hogy éli meg a szakmádat?
  • (Popey)  Nagyon nehéz volt a kezdet.csórók voltunk, nem nagyon tudtam még telefonálni sem. Sok volt a 3 hetezés. Sokat sírt a párom, de átvészeltük. Most úgy indít Portugáliába, mintha a szomszédba mennék. Puszi,vigyázz magadra. Ennyi.
  • Mi a véleményed erről a szakmáról?
  • (Popey) Szeretni kell, de figyelembe kell venni a pénzt is. Ha nem jó, váltani kell, nincs értelme várni. Ahol Rosszak a körülmények, általában azok is maradnak! Igen, van, hogy lenéznek, mert furgonos vagyok engem, nem Pápa! Én több vagyok, mint te, de ehhez úgy is kell viselkedni!!!
  • –  Hogyan viszonyulsz, vagy is milyen a kapcsolatod a munkaadóddal es, a speditőrökkel?
    • (Popey)  Szerintem jó! A főnökömmel csak fizetéskor találkozok, beszélek, nincs közös témánk. ( mosolyog)  A speditőrömmel mindent megtudunk beszélni, még a tranzit időt is pontosítjuk, ha necces. A cégem azt vallja, egy fuvar sem ér annyit, hogy egy rosszul bevállalt munka miatt 30-40 órát vezessünk pihenés nélkül, és ezzel veszélyeztesse a sofőr vagy a kocsi épségét.Persze vannak viták, de orvosoljuk mindig. Az útvonal ránk van bízva, nekünk kell mérlegelni, ha túlsúly, vagy rossz időjárási körülmények vannak, merre megyünk. A biztos megérkezés a fő szempont, és nem a spóroljunk 10 eurót, és télen jöjjünk át a Pireneusokon Spanyolból.
  • Te min változtatnál, ha megtehetnéd?
  • (Popey)  Változtatni?? Kezdő sofőröket nem engedném azonnal egyedül elindulni a nagyvilágba. Tartanék egy kis tanfolyamot:GPS, lázlap, tankolások, térképismeret, mert ugye az sem baj, ha tudod, meg millió kis hasznos infóból, amiből utána egy kis vizsgát tartanék. Persze sok cégvezetőnek, speditőrnek, fogalma sincs mi a szitu kint.  (mosolyog) Egy tapasztalt sofőrrel kiküldeném utána próbaútra, persze nem ingyen, mert sokan azért kezdik ezt a szakmát, mert nincs tovább! Szerinted kedves cégvezető, azért indul el valaki akár 3 hétre pénz nélkül, mert az buli???? Nem!!!
  • Segíteni kell az indulást, hogy nyugodtan tudjon figyelni a munkájára, ha már azért tanul, hogy megfeleljen!
    –  A technika mennyire segíti a munkádat?
    • (Popey)  Nagyon!! Nem kell a speditőrt kordik miatt hívogatni, pikk-pakk megvan a cég, benzinkút, bolt, stb.  Sokat Zellózok, sokszor ez tartja bennem a lelket. Naponta többször beszélek a családommal, fotókat küldök, kapok, így tartva az állandó kapcsolatot! 
  • Hogyan viszonyulnak a hazai és a külföldi szervek a furgonosokhoz?
  • -(Popey)  Az Én tapasztalatom, ha betartod a szabályokat, nem csesztetnek feleslegesen. Sokan írjátok, megbüntetnek, zaklatnak, mert csak ott parkoltok. De ha ezt nem a házak között teszed, akkor nyugi van. Érték soha ne maradjon a kocsiba, 5 percre se, ha otthagyod az autót. Persze van aki írja, megbüntették ok nélkül, és ezzel toboroz magának lelkes, haragos támogatókat az ügyében. Sajna, nem zörög a haraszt……Persze vannak kivételek!
    –  Végül mit tanácsolsz a kezdőknek, akik ezt szeretnék elkezdeni, hogy meg is szeressék ezt a szakmát?
    -(Popey)  Sok türelem! Mindenképp egy rutinosabb kolléga tanácsát kikérni, de ne egy besavanyodott sofőrt válassz, aki maga sem tudja,mit hoz a holnap. Rengeteg infó van a neten, olvass utána sok mindennek. Ja, és ne akard megváltani a világot azonnal. Ami nagyon fontos, a GPS használata. Ha unatkozol, azt nyomkodd, és gyakorolj, ne panaszkodj, hogy egy napja nincs fuvarod. Mindig hetekre készülj fel, akkor is, ha körfuvart ígértek.

    Köszönöm a válaszaidat! Boldog új évet kivánok neked és a családodnak!
    SIMA BALESET MENTES UTAT KIVÁNOK MINDENKINEK 2017 RE IS

    Következő riport alanyom egy igazi figura, egyéniség szintén a javából!

    Megjegyzések

    Népszerű bejegyzések