Segítség kezdő vagyok, bátyuska!

Segítség kezdő vagyok, bátyuska!

Korcsmáros Pál illusztrációja

Nem tesz semmit fiam, majd be lejössz ebbe te is, ahogyan én is! Régóta csinálja ezt? Már az idejét se tudom mikor kezdtem el, olyan, mint ha mindig ezt csináltam volna!
Bátyuska azt mondja, meg lehet ebből élni? Hát innen – onnan jön egy kis mellékes akkor igen! Milyen mellékes?
A Bátyuska visszafordult lassan. Gyanakvó volt az arc kifejezése, Egyik szeme egészen apróra húzódott össze, a másik meg mintha egy üvegszem lenne, ami csak engem néz élettelenül.
Mond csak Fíam, mit inspiciálsz te itt engem? Tán valami rendőrféle vagy? Mert akkor nem lesz itten hosszú életed. Itten nem szeretik, ha olyan sokat kérdezősködnek! Hamar eltűntnek nyilvánítanak! Aztán kapsz egy szép kis keresztet az útszélén, már ha megtalálnak.
Nem-nem, már az apám is ebben a szakmában tevékenykédet! Anyám mindig is mondta, ha rendes világtekergő akarok lennie, akkor csak ezt válasszam! Mondta is, ha esetleg még is valami másba törném a fejemet, akkor ki tagad! Csak 6 éves voltam, nehéznek bizonyult magamat eltartani, meg aztán apám is mikor hazajött, mindig mesél sok szép dolgot, izgalmas történeteket. Meg aztán sok holmit hordott haza, minden hol vet valamit. Szegény anyám mindig mondta -Ó ha nem lenne apád olyan beteges vásárló nektek is könnyebb lenne. De nem lett.
Így aztán, én is ebbe a szakmába vágtam bele. Anyám mondta siessek, mert itt van a parkolóban, azt majd segít nekem. Apámat jól ismerte, így biztos nem mond nemet. Meg hát azt is mondta, maga a legöregebb itten, ebben a szakmában, magánál senki nem tud többet. Meg hát, még is csak neve van itten!
Atyuska meg állt, ki húzta magát és visszafordult. Öreg a halál az, én még csak kis szünet következet, csak 74 éves vagyok, te taknyos! Az ember ebben a korban még fiatal mit tespedjek. Nem vagyok én olyan fajta. Talán azt hiszed, jobb lenne egy olyan nyugger házba lakni ahol tologatnak, meg pépes étellel etetnek, amitől összecsinálod magad! Nálam ilyen szoba se jöhet, igaz néha mikor kissé szelesebb az idő ki-kicsúszik, és ki csúszott.
Sarkon fordult majd vissza szolt. Ki volt az apád? Popey! Kicsit maga elé nézet az öreg majd meg szólalt. Reggel 8 itt. Kissé összehúzott fenekű járással elbattyogott a mellék helység felé.  Az öreg valaha jól nézhetett ki, görbe lábai, kissé köpcös formája, de nem elhízót, teljesen kopasz. Jobb napokat látott katonai sapkájával, fél szivarral a szájában, kopott feliratú dzsekivel, aminek a hátán egy felirat ékeskedet: Őrmester úr. Szegény bácsika, úgy festett, mind egy becsinált nyugdíjas, aki nem érte el a wc-t, mert már nem viszik a lábai.
Ezt a kis írást viccnek szántam, de van benne igazság is!
Kezdőknek én a következőket tudom ajánlani. Kérdezzenek meg olyant, aki már látott nemzetközis furgonost, vagy érdeklődjön, fórumokon hol tud tanácsot kérni. Ne a trollokat. mert ők csak ahhoz értenek hogyan lehet feszültséget generálni de semmi érdekeset nem tudnak hozzá tenni. Ami használ is!
Ha Nulla a gyakorlat az autó vezetésben, inkább belföldez, míg ki nem ismered magad a tűrő képességed határait. Vállaj be több napos túrákat, aludj autóba. Ez a világ tele van erejüket és tudásukat túl értékelt emberekkel. Olyanok osztanak észt akiknek nincs ön ismeretük. Ez pedig! Baj!
Nem értek egyet azzal a nézettel, dobjuk a mély vízbe, majd meg tanul úszni!
Mi van ha be stresszel és nem úgy reagál ahogy kellene, rengeteg barom van mindenhol, és nem  mindenkinek egyforma a reakció készsége, ezért nem is tudunk egyformán dönteni. De! ez tanulható! Gyakorlat rutin! Ha már van némi rutin jöhet az újabb kihívás.
Néhány tanács! Műszaki cuccok: saját GPS készülék ne a főnököd adjon! Lehet kezdetbe pár útra, de ki tudja, milyen ótvar olcsó vacakot kapsz!
gps-find-your-business-image gps-fold
Némi képen kell szórakozni is a sokk állás közepette. Elég egy kis használt laptop külső winchester  a méret fakultatív. Vagy amit akarsz. A lényeg kapcsold ki az agyadat!
hp_hdx_laptops
Nem árt evő eszközöket, poharat, kéztörlőt, kisebb konyharuhát be szerezni!
evÅ‘ eszkÅ‘z pohár kéztörlÅ‘
A főt ételek fontosok amit egyszerűen el lehet készíteni, ehhez kell gázfőző, ha kávézol olcsóbb, a kávéfőző.
gáz fÅ‘zÅ‘ fekvÅ‘ palack gáz fÅ‘zÅ‘ fekvÅ‘  A-kotyogó1
De ne feledkezz el a hűtésről sem.
Orion_EC987C_elektromos_autos_hutotaska_altpic_1 dometic-waeco-cdf-36-kompresszoros-profi-hutolada
220v ha kell.
inverter 1 inverter 2
Ezek a képek csak példák, mielőtt valaki bele trollkodna. semmi sem kötelező, de minden ajánlót. Ezer dolog kell még só, cukor, edények, cigaretta tömő, vagy akármi. Ha a speditőröd azt mondja: csak mész jössz! Tuti 1 hétig kint leszel. inkább több ruhád legyen mint kevesebb. Papucs, hogy a fürdőkbe ne a lábad legyen a csiperke táptalaja. Rengeteg dolog ezen kívül. tuti ha ki pakolnám az autóm. Meg telne egy másik is.
Folyt következik. De a az öregebbek is segíthetnek!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések