Borostás, B. Boldizsár és a szörny.

Borostás, B. Boldizsár és a szörny.




Telefon csörög!
Egy férfi szol bele -14 óra Mór -36 óra spanyol.
Értem indulok. Szólal meg a telefon gazdája.
Táskáját a tőle megszokott módon, már előre bepakolta. Tudta nem sokára, valamerre indulni kell. Vegyes érzések keringtek benne. Van valami a levegőben, ami nyomasztja. Általában megérzi előre a bajt, csak nem tudja, honnan támad a szörnyeteg. Csak akkor veszi észre, amikor már benne van a közepébe. De az érzés nem múlik el.
Ezzel a tudattal vágót neki az útnak. Hátra hagyta családját, mert a pénz az úr. Ebből tartja fent a látszatot. Látszat, mert nem szabad mutatni mennyire nehéz is boldogul, ha mindenki az Ő bőrére pályázik. És miért? Azért a néhány bankjegyért, amit a melóért kap. A meló! Amit szeret végtére is csinálni. De minden nehézség az ő nyakába szakad. Egyedül van!
Csak az út és az idő van vele, de mind a kettő ellensége. Ott ülnek, állnak mellette és egy szekundumra sem engedik el, hagyjátok végre abba a szorítást. Kiált fel! De ezt, mint mindent csak magában kiáltja. Kifelé energetikus, talán bohémnak is látszik. Komoly érzelmek csak belül. Mert a rendszer követeli, ami neki jár. Döntések? Rossz jó kitudja, attól függ melyik oldalon állunk. Eszébe jutott a barátja mondása, és fél szája elmosolyodót. „ Tóra olvasás közben nem lehet dohányozni, de dohányzás közben lehet Tórát olvasni” Milyen igaz!
Ha rosszul döntesz, akkor vége és ő sokszor döntött rosszul, de ezt csak az eltelt idő bizonyította. De rendszer mindenkit, majd nem mindenkit utolér. Követel, szorongat, halálát akarja. De amikor ez majdnem megtörténik vissza rajta, hagy kínozza még jobban.
Nem győzhetek, csak veszíthetek és pedig mindent. Csak a család van, ő értük megéri, még akkor is ha. Itt kissé maga elé bámulva elmerengett, de meg éri. Nem egy depressziós hajlamú még is néha elbeszélget magával. Intellektusa kissé átlag felet van, emiatt okoskodónak tartják, de nem izgatja. Sőt!
Lassan megérkezik a célhoz. Az érzés erősödőt. Ha hó, jó lesz vigyázni!
De még nem bontogatja szárnyát a szörny bár itt a kolléga akivel együtt fog utazni. Nem ez lesz az első, ismeri, tudja mire képes, nem lesz baj.
De mint kiderült még valaki csatlakozik a különítményhez. Ő-rá még várni kell. Sajna itt a szörny 5 óra késésben vannak. –szerinted betudjuk hozni? kérdi a társa? Szerintem nem! Halk morgás közepette válaszolt. A régi motoros a szalmában sokan csak Őrmesterként ismerik az utakon. ha még se a szélvédőre helyezett tábla figyelmeztet, ha hó itt az őrmester autója!
Utazó társa sem mai gyerek. Álandó borosdája óra hegyén fityegő szemüvege, habitus beszéd stílusa teszi kissé egyénivé. Zömök test felépítése csoszogó járása állandó gesztikulálása felismerhetősége.
Ki fog jönni kérdi az őrmester? –Hát egy kezdő illetve egy volt rendőr, nyugdíjas! – Na, csak ez hiányzót nekem, állapítja meg Őri! Miért kell nekünk egy kolonc úgy is késésben vagyunk. – Majd közre fogjuk és haladunk állapította meg borosda.
Így is lett mire megérkezett már útra készen álltak és türelmetlenül várták harmadik társukat. Átlagos testalkatú, idősebb fazon. De az arca illetve a szemei kissé zavarosnak mintha nem tudná, hol van, pedig tisztában kell lenni e. Kissé dadogva beszél, mintha nem értené, amit mondani akar. Állandó fátyolos tekintetű egyén. Minta teljesen bolond lenne. Lehet csak meg játssza a félhülyét, egyébként meg teljesen szabályos. Mikor elmagyaráztam neki század szór is az internetes cb működési elvét, gyakorlatát és bólintott, mert tisztán láttam, hogy bólintott meg értette. De nem, benyomva hagyta a gombot és hallózik, várja a választ! Teljesen egyértelművé vált, sült bolond és nyugdíjazták a diliházból. Mert ez magától biztos nem megy el. Az út elejét az tetézte, hogy az amúgy teljesen bolond, még éhes is és azért siránkozik, ő neki ennie kell. – Kínai vagy ke-bab jó lesz. csatant. fene azt a válogatós belét az ilyennek.
Miután borosda valutát váltott mehetünk tovább. Irány Ausztria Ansfelden az uj kebabos. Szerencs addig nem kellet meg állni. A kebabos parkolójában szorosan mellem parkolt le borosda. Nem igazán tűnt fel hisz ki gondol arra, hogy baj történhet. De az érzés a mi reggel óta itt dörömböl, most már ordít vigyázz baj lesz. De a szörny még mindig nem bujt elő. így hát nem is gondoltam ama tényt hogy borosda miután a félbolond meg vette az elemózsiáját indulásra készen villantott. Kezdtem én óvatosan a tolatást, mert borosda szoros parkolás oda figyelést igényelt. De erre nem számítottam. Borosda simán nekem tolatott.  Reccs, rop, csak ennyit halottam azonnal meg álltam a művelettel és ki ugrottam a kocsiból.
Nem tudom milyen arcom lehetett, de miután ki üvöltöttem magam vele, csak akkor hallottam a siránkozó bocsánatkéréseket, de közel jönni nem mert. Menjünk intettem, majd később világoságban meg nézem.
Kevés dolog tud ki hozni a sodromból ilyen az autóm. Ráadásul teljesen új, zsír új mondhatni. Ezt tetézte borosda annyira meg zavarodott, hogy másfelé kanyarodott. miután jelezte a cb-én, várjuk meg egy parkolóban. Jeleztem, bolond Boldizsárnak kihajtunk a parkolóba. Rutinból visszanéztem a pálya felé, látom b. Boldizsár halad tovább egyenesen. Cbét nem használja, mert zenét hallgat, egyébként is most az tömi a bamba buráját szegény hülye. műszál voltam szólni borozásdnak, beszéljen ezzel az éhen korász b.boldizsáral mert tovább ment. mire közölte borosda nem jó a kocsija. –Mi van? Nem jó a kocsim nem megy, villog minden féle lámpa a műszer falon, kicsit pihegtetni kell és meg látjuk, remélem jó lesz. –de hát 400 kilométert alig jöttünk, mit kell ezen pihentetni. Komoly síró görcs kerülgetett, és a szörny, ami reggel óta fojtogat még nem jött elő. Most már biztos a sors játszik a türelmemmel. – borosda újabb közlése kiverte a biztosékót az autónak, kampec, odajön és valami lesz, jön b. Boldizsár is. egy kis idő múlva nekem már mindegy volt, mert át kellet rakni borosda 830kg áruját elosztva a két autóra. –Hogy osszák el hármat egyelő arányba, na, tündérrózsa szálaim? Megdöbbentő az volt, borozsda és b. Boldizsár eltöprengtek rajta. – na, ne törjétek a fejetek, enyémre kettő, b.boldizsáral egy. Igy is túlsúlyos. Mivel Oed-nél a földúton akart kerülni a mérleget, mert az rövidebb. gondoltam teszek nemes gesztust, hogy tovább szánthassa az utat.
(szeretném megjegyezni borosda és b. Boldizsár egy cégnél dolgoznak. Ezt csak az olvasó tisztán látása miatt közöltem.)
Ezután jött egy kis pihenés, mármint szellemileg. B. Boldizsár ment elől, egy darabig. Ebből a faunusból gondolhatta ő a vezér és felhívót. – Az az ötletem támadt, mi lenne ha, lemennénk a bodeni tóhoz, mert az rövideb. – Innen? Te meg vagy vesz aranyapám! München után szintén csörög. –Álljunk ki, mert elfogyót az olajam, úgy halom a motoron. – De hát most indultunk egy fél órája, nem tudtad voltán meg nézni? – Akkor még nem volt ilyen. Nagyon nagyon hosszú út lesz ez, állapítottam meg.
Némi alvást kellet eszközölni a kimerítő éjszaka multifunkcionális tevékenység után.
A folytatásban kisseb irány béli különbségeket eltekintve esemény mentesen telt el.
De az érzés nem  is múlt még el amit kedd óta éreztem.
Hamarosan elém is ugrót a szörny, súly kontrol!
Na, itt nekünk annyi!
Jól tudtam túlsúly az van, de nekünk tranzit időnk van, nem fér bele ilyen baki. A kedves Francia rendőrbácsi aki fiatalabb volt nálam. Messziről integetett, hajtsak ki a parkolóba. B. boldizsár le volt maradva reménykedtem, őt nem terelik ki velem vannak elfoglalva. De sorba szedték ki a delikvenseket. Mérlegen állva némi miatyánkkat mormoltam el. Bevált, hiába dukta ki a fejét a szörny a ködből. – Oké mehetek. De csak félre áltam mert ezt a szerencsétlent is kiszedték, természetesen meg is büntették, sőt még egy raklapót is le kell szedni. Sajna az enyémre nem lehet át tenni mert, akkor nagyon sok súly lenne rajtam. Így testvéreinkkel, Lengyel kollégákkal rendőri felvezetéssel, autópályánál kihelyezett parkolóba kell menni. Míg nem jön egy másik autó, akire át rakható, egy raklap. Plusz 4óra!
Sebaj, autó holnap jön, ez az út már úgy is az ördögé, alszom egyet. De a magasságos, mindenható irányító úr közölte velem telefon útján. Neked, menni kell holnap tíz ig. Hasát fogta a szörny annyira nevetett.
Némi örömmel búcsúztam a B.boldizsártól, végre a magam úra lehetek. Két óra alvással meg is oldottam a 1100km es szakaszt tíz ig. Teljesen esemény mentesen!
Szerencsémre nincs tovább említésre méltó, de fuvar még tart.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések