Balkán túra kezdőknek




Avagy haladó nyugatosoknak


Sokan vannak, akik még úgy nem igazán kóstoltak bele, vagy a fuvarozás kiemelkedő izébe, de lehet, hogy már művelik egy ideje. De az is lehet csak egy irányba kizárólag nyugat europát hódították meg.
Néhány saját tapasztalatot meg osztanék úgy ám-blokk, már akit érdekel. De! Biztos vagyok, benne van egy két új információ. amennyiben véletlenül haladó balkánista sofőr olvasná, lenne hozzáfűzni valója csak bátran.

Amennyiben kérhetném! Ne a Facebookra posztoljátok kellemes vagy sem válaszaitokat, hísz az egy idő után eltűnik. De itt örök érvényű, mindaddig, míg nem kéri valaki, hogy töröljem ám! Ráadásul utókornak, igen hasznos infó még vagy ezer évig! Talán utána ez majd megváltozik. ( Nem hiszem)…
Az első ilyen Balkán felé vezető utam Temesvár (Timisoara, sajna karakter hiánya miatt csak igy Bővebb https://hu.wikipedia.org/wiki/Temesv%C3%A1r)

Fehér iveco daily 2,3 motor úgy 130 pacci. De az is lehetséges, hogy abban a korban még a ménes, csak Mura köziekkel volt megrakva. Nem egy ugrós fajta, de erő az biza!
Ez még ha emlékeim nem csalnak, vámos korszakban történt. Ami csak annak furcsa, aki nem vámolt még balkáni részen. A tortúra, ami teljesen színpadias és átláthatatlan, részint mert a baksis és a zsebre kell a kávépénz fogalma nyugat-európai színterén ismeretlen fogalom.
Ami viszont itt elfogadott az máshol polgár pukkasztó. De! A fuvarköltségben ez benne foglaltatik!
Az a nemzetközi kifejezés, mint a kabin kontroll 1-2 euro, az az régi számításban, márka. Vagy a sorompó nyitás 1euró, tranzit udvar behajtási díj 10-15 euró papírral. Ami semmire sem jó csak a munkaadó felé való elszámolásra. Ez így van a parkoló cetlivel is.
Miután az ember át verekedi magát képletesen a sok baksis kéregetőn vámon, sokkal rosszabbra számít, mint ami elé tárul. Bár sofőr szemmel a rossz utak, és a Csau-csau kormány ( Nicolae Ceaușescu bővebb  https://hu.wikipedia.org/wiki/Nicolae_Ceau%C8%99escu )

Le pusztított mindent, amit csak lehet, viszont Romániának nem volt ez időtájban tartozása. De milyen áron!!!
„Aki jót akar, gyakran csak saját maga igazát akarja igazolni” (NI)
Temesvár szép város! Kissé akkor tájt az utak állapota, hogy is mondjam szépen. Rettentő szarok voltak, már ha volt vagy éppen nem építés alatt állt, ami azt jelentette a fele elvolt bontva, és Kínáig ki marva. Itt szó szerint vették mindent teljesen az alapoktól kell újjá építeni.
Engem azzal riogattak a régi nagyok meg a cb rádión is. –húúú Öcsém ne állj meg, sehol mert Az őslakósok kirabolnak vagy meg esznek, és ez nem vicc!  Vagy a másik, amire emlékszem –apám most vagy előszőr románba? JA, - akkor egy pár tanács neked. Ne egyél semmit, ne is igyál, ezek gyomra szegényeknek a sok nélkülözésbe átalakult az ember húst is meg tudják emészteni. Ne állj meg csak őrzőbe, jól figyelj oda, tarts be minden sebességet. Egyébként is menetközben szétszedik alólad az autót.  És ha azt hiszed, viccelek, vagy túlzok, várd csak meg míg meg állsz a lámpánál hányan jönnek oda hozzád ezért azért. Temesvár? JA, akkor vissza egységgel és nem lesz gond.
Mennyire tudom, a sofőrök közt vannak, nagyot mondok, Na de ha 25.- is ugyan azt mondja?

A cégnél tökre rendesek voltak! Se az oda, se a vissza úton nem volt semmi. Igaz nem is álltam meg.

Vannak túlzások, de a többsége akkor igaz volt. Ma meg a migránsok az emberevők!
Ki tudja, hol húzódik az igazság?

Következő a Bacheti-Rahova az az Orjahova Bulgária

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések