Főzike tizedes bevetésen, európában!

Főzike tizedes bevetésen, európában!



A kávéfőző az a eszköz amivel a meg darált kávét le lehet főzni . Vannak egyes példányok amikénél többre is képesek. Pl: arra is!
Amennyiben a kedves olvasó azt hinné fél hülye vagyok, közlöm nem áll messze az igazságtól, hisz melyik zseni nem fél hülye egy kicsit.
A kávéfőzöm legendája már bejárta a világot, szinte mindenhol ismerik egy kicsit ez által engem is.
Csendes nyári napon a festőinek nem mondható La joquera városába éppen sietősnek nem mondható, Tehát volt időm.  A méltán publikált és száj hagyományok útján jól ismert bevásárló városban, ahol még az üzemanyagok is nagy kedvezménnyel vásárolhatok vagy így vagy úgy, de az biztos mindenki megtalálja a számítását.
Engedjék meg néhány szóban jelmezem ezt a várost mely Spanyolország és francia ország határán fekszik. Lakossága 3157fő Bár tudomásom szerint a kis Huán nem rég született, így egyel több, igazából nem is város csak település. Még is nagyobb a forgalom benne, mint némelyik nagy városban. Főleg az át utazok nagy nációja. Van itt kérem minden félé ember, na meg állat is! Igen, kérem már amennyire a részegeket, a kurvákat, megcsaltakat és csalódottakat is ide sorolom. Kérem itt mindenhol üzletek találhatók, és a világ minden szegletéről az összes termék. Természetesen az összes hamisított állapotban. Igen kérem itt a hatóság sem szól semmi miatt. Néha kötelező razzia keretében mutatkozik meg, a helyi rendfenetartó erő. Ez abból áll, a körforgalmakat le zárják, nehéz fegyverekkel felvonuló álarcos rendőrök ellenőrzik az autókat. Mindenki megy utána a dolgára. Ebben a kis városban most már maradjon város, csak égő cigaretta véget nem szabad eldobni. Nemrég ép ilyen kis incidens miatt leéget a város fele, vagy is az üzletek fele. Állandó szél fújdogál néha egész viharos, ezen oknál fogva hamar lángra kap némelyik üzlet aki nem fizet rendesen. Erre mindenki nagyon figyel!
Ennyit e kellemes kis helyről, bár rengeteget igaz történetet mesélhetnék erről a csöpp kis városról, de nem fogok.
La jonquera történetéhez tartozik a sok kamion, nem csoda van itt kamionos bolt, ahol csuda jó dolgok kaphatóak. Ide tértem én is be, azzal a szándékkal, hogy be szerezem a kávéfőzőm 2 vagy 3 személyest. Kettő személyest iszom én a harmadik hoz magával, mindenki boldog.
Nagy választék nincs, de van sorba sok három személyes, aki ismer tudja nem vagyok anyagias. De kérem itt 5 euróért adják ami abszolút olcsónak nem mondható de kedvező. Ezt az összeget most én be fektetem vagy tíz évre, végtére is nem vesz az ember minden nap ilyen masinériát.
Azon tűnődtem a teljesen egyforma terméken melyik is legyen, hisz ez nagyon komoly döntés, de segítségemre voltak az égiek. Amennyiben egy részeg kamionísta neki eset a polcnak és minden borult. Csak az az egy kávéfőző kapaszkodott rendesen aki állva maradt a polcon. A nagy felfordulást ki használva elmartam a terméket és becsületességem  már bejárta az összes országot, kasszához fáradtam. Míg rendezték a sorokat meg a részeg kamionistátt én fizettem távozásom előtt vissza néztem a többi kávéfőző szétszórva összetörve feküdtek ki lehelt lélekkel, csak az enyém volt boldog.

Ennek az örömére mert igen is boldog eufolikus hangulatba voltam, saját kávéfőzőm van. De ahogy a nézegettem a kocsimnál az uj barátomat, kibontás után magasra emeltem ezüstösen csillogót a napfényben. Mint a Szentgrál. Ebben a csodálatos hangulatban, szét kaptam és elkezdtem a fertőtlenítését. 2-3 szór főztem át vizet rajta. Ajánlott új tulajdonosoknak. Végre az első főzőt kávé! Nem fogható hozzá semmi, az enyém a legjobb.
Ezen a napon kezdődött az utazásunk, sok kilométert tettünk meg europában. Mindig hűséges barátom volt. Német országban mikor a kis gázpalackomat eltulajdonították a káfőzike harcolt a betolakodóval míg én aludtam. Ő maradt rajta kívül mindent vittek.
Portugáliában több mint húsz adagot főztem le vele egy kollégának mert az ő főzője ki lehelte a lelkét és a termoszát meg akarta tölteni. Főzike ezt is bírta.
Annyi embert tett már boldoggá a világban, főleg reggelente, merevedés után mindig ő az első, együtt harcoltunk hidegben melegben. Több bevetésen volt mint egy igazi katona. Elő is léptettem tizedesnek! Főzike a tizedes.
Együtt másztuk meg az alpokat, ahol teát főztem vele. Nem a profilja de ezt is meg oldotta. Másik alkalommal gyors segítséget nyújtott egy kolléga vérző sebének ellátásában. Forralt víz formájában amivel a kedves kolléga azt hitte ő egy túlélő mester és majd a forró vízzel fertőtlenített rongy darab jó lesz a  seb kötözésére. Tévedett! Kórház intézménye lakója lett. Minek ugrál valaki a platóról szöges felületen.
Főzike tizedes belső szervei meg koptak így műtétet javasoltak, belső szerv csere javasolt. Szűrő és gumi. Én voltam az orvos, nem nyúlhat hozzá senki. Meg is műtöttem 800ft, új belsővel de régi meg kopót külsővel szolgál.
Nem rég elválásra kényszerültünk Svédországban. Egy este fárad semmit mondó hangulatomba rendeltem egy jó forró feketét főzike tizedestől a kávé tökéletes de főzike túl hevült, így hóba helyeztem míg kihűl. Sajna ott felejtettem! Másnap reggel vettem észre eltűnését. Azonnal tudtam hol hagytam. Megmentésére expedíciót kell szervezni! Bajtárs nem maradhat hátra. Alaptörvény a seregben! Hóvihar közeledett, a fuvart felkel venni, ez után kezdődött a vesző futás főzike tizedes felé vettem az irányt. Utolsó pozíciója ismeretébe.  Egyre csökkent az esély főzike tizedes már huszonnégy órája tűnt el. Tudjuk az első húszon négy óra alatt ha nem találják meg az eltűnt személyt tárgyat az esélyek 60%-kal csökkenek. Hóvihar ellenére tökig nyomtam a gázpedált. Lesz ami lesz! Főzike tizedes az én hibámból tűnt el. A vihar mintha büntetni akarna, egyre csak tombol szinte már csak lépésben lehet haladni és van még hátra 10 km. Reménykedtem főzike tizedest jól kiképeztem, rejtőzködni és nagyon csendbe tud létezni. Abban bíztam nem hiszi azt, hogy direkt módon hagytam el. Már csak 5 km. A remény nem hal meg! Ahogy a parkolóba be fordultam szinte mintha látni véltem főzike tizedest. Ahogy közeledtem a találka pont felé észre vettem főzike tizedes tetejét a szívem megdobbant, Istenem köszönöm a bajtársat vissza kaptam. Főzike tizedes jól rejtőzködött. Ahogy ki pattantam a szolgálati járműből és futottam a bajtársam felé. Ő vigyázzba vágta magát! Jelentem a küldetés végre hajtottam. De engem nem érdekelt át öleltem meg simogattam le tisztogattam, és azonnal ittam egy kávét. Főzike tizedest a parancsnoki fülkébe helyeztem el. 24 óra és 680km amit megtettem érte. Ezentúl nem a hátvéd szerepét tölti be!
Kopott meg viselt külsővel az idő vas foga egyikünket se kímélt de még mindig szolgálatban, immáron 5. Éve együtt igaz főzike tizedes már magasabb beosztásba van mint ellátmányozási felelős.
Remélem még sok bevetésen leszünk együtt.
Kedves olvasó főzike tizedes becsületrendben részesül a köz szolgálatban eltöltött idő folyamán sok ember életét mentette meg. Főleg reggelente. Így az a megtiszteltetés ért hogy én adhattam át neki. Meg pucoltam, le mostam! Újra ragyog mint az első találkozásunkkor.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések