Győrfi Tamás

Elit sofőrök interjúja

 Riport sorozatom, arra próbál választ találni. Kik Ők? Minden héten ebben a szakmában, hívatásban, dolgozó sofőröket kérdezek meg, nekik mi a véleményük, valljanak magukról! Így képet kaphatunk, erről a különös veszélyes, sokszor halálos küldetésekről amit, nap, mint nap, az utakon töltenek, néha őrületes sebességgel.
Vannak emberek akik úgy jönnek e világra, hogy lényük kisugárzása jó hatással van a többi emberre! Persze, biztos vagyok benne, neki is kellet tanulnia az élet színpadán, hogy elérje ezt az állapotot. Valami ok okozat folytán abba a szakmába hozta ahol jó magam is tevékenykedek. Hiszem, hogy emberek nem csak a véletlen folytán találkoznak egy mással! Következő riport alany, akit nem rég csatlakozót népes színes közösségünkhöz. Szinte azonnal megtaláltuk a közös hangot. Régen találkoztam ennyire pozitív személlyel. olyan mintha mindig ismertem volna.  Fogadjátok sok szeretettel érdemes!
Mutatkozz be légyszíve és mondj valamit magadról!
Csá All!
1966.02.14. később a Valentin nap lenyomott, de hát ez van. Vízöntő és kínai szerint Ló a tüzesebb fajtából, ebből adódóan nem vagyok egyszerű emberke. Ha emlékeim nem csalnak 1956-ig Györffy volt a vezetéknevünk, utána már csak sima Györfi Tamás lettem. Üknagyapám még viselte a nagyszebeni elő nevet, de ez is eltűnt az évtizedek folyamán, vagyis valahonnan az Ős Erdélyi részből származom. Duplán elvált. 2 nagylányom van (24,22) és egy fiam (10), valamint egy fiú unokám (1,5)
– Van beceneved? Hogy kaptad?
Van, nem is egy. 1996-tól SunFighter-ként leledzem az interneten. Zeffirelli SunBrother and Moon Syster című filmjéből vettem az első változatot, mint SunBrother, de mindenki csak sunozott így lett sima Sun, de ez túl egyszerű volt. Imádom a StarWars filmeket és azon belül a TieFighter gépeket, valamint van némi küzdő sport hátterem, így összevontam és ebből lett a SunFighter. Második becenevemet kb. 2 hete aggatták rám a kollégák (messzejáró) a profil fotóm alapján és lettem Zöld Íjász. De sokan csak laza-rádiónak is szólítanak, erről később.
– Mikor kezdtél el fuvarozni, és miért pont ezt választottad?
Mint sofőr 1985-ben kezdtem a csepeli Volánnál. Nem tudom, de a vezetés mindig is vonzott és a mai napig az egyik legkedveltebb elfoglaltságom, mind munka, mind hobbi tekintetében. Nemzetközi fuvarozásba kb. 4 éve csöppentem bele. Azóta csinálom ezt.
– Mivel foglalkoztál mi előtt fuvaros lettél?
Rossz a kérdés! Mivel nem foglalkoztam eddig? Énekes halott nem voltam még, azon kívül szinte minden! Betanított segéd fütyülőtől kezdve, kórházi rendszergazdáig, állatvédelem és még sorolhatnám, szinte minden. Alapban php-mysql programozó , valamint a lazaradio.com internetes rádió egyik alapító tulajdonosa vagyok.
– A családod, hogy éli meg a szakmádat?
Család van, persze, de család nincs, így senkinek nem tartozom felelősséggel, csak magamnak. Exem azt mondja, ez az, ami kell neked, menni és világot látni… Igen ez kell nekem.
– Hogyan éld meg ezt a szakmát, es úgy am blokk mi a véleményed, egyáltalán szakmának életformának vagy csak egy munkának tartod a fuvarozást?
Ez munka, ami egy idő után átfordul életformává, ha akarod, ha nem. Egyszerűen imádom. Menni és „világot látni”.
– Mennyire motivál a téged a pénz egy esetleges cég váltásánál? Vagy inkább kevesebb pénz, de alkalmazott centrikus legyen a cég?
Persze a pénz mindennek az alapja, hiszen abból élünk, abból fizetjük a gyerektartást és az albérletet. Cégváltásnál? Hmmm! Esti mese gyerekeknek, mézeskalács házikó, mézes madzag. Van alkalmazott centrikus cég? Szóljatok már, ha van felvétel, lécci, lécci!
– Hogyan viszonyulsz, vagy is milyen a kapcsolatod a munkaadóddal és a speditőrökkel?
Jelenlegi cégem főnökei nagyon jók. Miért? Kettő olyan ember ül felettem, akik több 100e vagy pár milla km-t levezettek és tudják, hogy mi ez a szakma. Hajtanak persze, de mindig csak annyira, ami biztonságos. Mellette a mellékesek sem elhanyagolhatóak, Nyáron városban kint ragadni hétvégére (spanyol) nem kellemes, mégis lezavartak 80km-re a tengerhez azzal a mondattal, minek főjél a városban, menj, fürödj, érezd jól magad, hétfőn beszélünk. Pénz közép kevés, de ezek megfizethetetlenek.
Speditőr az meg milyen állatfajta? Idióta, barom, statisztikai elmebeteg.  Szerencsére az egyik főnököm kezeli a fuvarszervezést, így 90%-ban normális időket kell futnom.
– Mondjuk, ha kint ragadsz hétvégén mivel töltőd el az időt, milyen eszközök elengedhetetlenek a kényelemedhez?
Inverter!!!! Imádok mászkálni a környéken, fotózgatni, megismerni a városrészeket. Programozás, és pihi, nekem ez a hétvége!
– Mi volt a leg veszélyesebb küldetésed, és mitől, olyan veszélyes ez a szakma, ami néha a legrosszabbal végződhet?
Nem volt szerencsére olyan, amit ide leírhatnék. Leestem a fáról, 10m magasról egy beton pingpong asztal mellé fél méterrel, na az veszélyes küldetés volt.
– Te min változtatnál, ha megtehetnéd?
Mindenen. Pénzen, elismerésen, élettel összeegyeztethető fuvaridőkön, speditőrök hozzáállásán, sőt őket kötelezném arra, hogy min. 1 évet a kormány mögött ülve kell tölteniük. (nem dodzsem mögött!) Kíváncsi lennék a statisztikai überfarok arcára, ha ezt behoznák törvénybe J
– A technika mennyire segíti a munkádat?
Alap dolgok. Telefon hegyek, telepített gps, laptop. Természetesen azért kell a szám is és némi nyelvismeret, mert van amit a gps, se tud J
 – Végül mit tanácsolsz a kezdőknek, elkezdeni, hogy meg is szeressék ezt a szakmát?
Csak a saját határaid ismerd és azt soha ne lépd át senkiért!
Köszönöm a válaszaidat!
györfi Tamás
Györfi Tamés
Én Györfi Tamás, kijelentem önként jelentkeztem Nánássy Imre riport sorozatára. A riportban leközölt adatok valósak a saját gondolataim és véleményemet tükrözik. (Mind a hang, videó, írásban) Felelősség teljes tudatában kijelentem, hogy ezek a saját gondolataim, amiért a felelősség engem terhel, amennyiben a szólásszabadság alapjait megsérteném.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések