Mészáros Máté



Mészáros Matykó



Mészáros Máté
Mutatkozz be légy szíves és mondj valamit magadról!


Sziasztok Matyko vagyok 28 éves kétgyermekes családapa Komlói születésű. Jelenleg Budapesten élek a családommal, akik a legfontosabbak számomra!

Honnan van a beceneved?

A becenevemet a Szüleimtől kaptam még kisgyermek koromban Azóta így hív mindenki, de már megszoktam nincs vele semmi bajom Itt a pár év alatt azért a kollégák elneveztek még hónalj cirkálónak, Tőrpapának, mert hát ezt már lassan mindenki tudja, hogy 161.5cm vagyok

Mikor kezdtél el furgonozni, és miért pont ezt választottad?

Hát 2012 be kezdtem furgonos pályámat egy. Mosonmagyaróvári cégnél.  Hol furgonnal, hol pedig 7.5 tonnás autóval kellet járni csak Németországot kb. 6 hónapot bírtam annál a cégnél, mert katasztrófa volt Utána egy kicsit abbahagytam a Nemzetközit és belföldeztem nagyobb autón De 2015 januárjában elkezdem dolgozni ismét nemzetköziben furgonnal csak Olaszországot jártam közel 1 évig utána elmentem uniós munkára 3/1hétre De nem tartott sokáig a 2016 ós évemet kidolgoztam még ennél a cégnél és most 2017 Ben váltottam Kamionra!

Mivel foglalkoztál mi előtt furgonos lettél?

Segédmunkás voltam pizza futár éjszaka kenyeret hordtam voltam DPD futár asztalos Hentes.
A családod, hogy éli meg a szakmádat?

Nagyon nehezen 2 gyermekem vár otthon, akik nagyon hiányoznak nekem És szerintem én is nekik a párommal régebben ebből sok vita alakult, ki de mára Már tudja, hogy ezt sajnos muszáj, de ha minden jól megy, akkor nem kell már Sokáig nélkülözniük engem, mert tervbe van véve, hogy kihozom Németországba őket és megpróbálunk itt is érvényesülni!

 Mi a véleményed erről a szakmáról?

Mint ahogy sokan megírták már, ez nem csak egy szakma, ez egy életforma. Kicsit fel van hígulva ez a szakma, én gyerekkorom óta erre vártam, hogy Gépkocsivezető lehessek sokak meg csak ezt választottak, mert van b kategóriás jogsijuk és nem akarnak egy gyárban melózni. Ezért kitálaljak, eljönnek sofőrnek, mert itt nem kell dolgozni én teljes mértékben őket, okolom, azért amiért előítélet alakult ki velünk szemben! Szerintem azért ez a szakma nem olyan könnyű, mint ahogy azt sokan gondolják, mert, hogy itt csak vezetni kell, tévhitben vannak az emberek. A saját véleményem pedig az, hogy nagyon jó dolog a furgonozás addig, amíg az emberszeretetből tudja csinálni, viszont én egy 4 tagú családot már eltartani nem tudtam belőle tisztességesen, mivel én már kamionnal járok, így azt mondom, hogy én többet furgonra nem ülnék és ezzel nem a szakmát nézem le!

 Hogy viszonyulsz a munkaadódhoz, és hogy jössz ki a speditőrökkel?

Jelenleg most kerültem ki egy Németországi céghez, sokat még nem tudok mondani róla De az előző munkaadómmal voltak. Kisebb harcok, de nagyon jól elvoltam vele. A speditőrökkel azért más a helyzet, voltak hozzá nem értők. Meg gerinctelenek! De elvoltam velük, őket is tudni kell kezelni, engem irányítottak a Ghibli speditőrjei, is hát ő velük sosem találtam a közös hangot gusztustalanul beszéltek velünk, sofőrökkel semmibe vettek. A Rod transzos speditőrökkel egy mondhatni baráti kapcsolat alakult velem mindig normálisan bántak, amíg ott dolgoztam, de hallottam olyan kollégát, akivel ők sem voltam gerincesek szóval hozzáállás kérdése szerintem, meg hogy hogyan végzed el a munkát, amit rád bíznak, de azért meg kell tanulni azt, hogy szépen, beszéljünk velük, mert könnyen meg tudják utáltatni ezt a szakmát?

Mi volt a leg veszélyesebb küldetésed, és mitől, olyan veszélyes ez a szakma, ami néha a legrosszabbal végződik?

Veszélyes kanyarom nem volt inkább érdekes volt, amikor pl. először mentem Angliába. Hát voltam érdekes dolgok. A furgonozást azért tartom veszélyesnek, mert nincs munkaidő. És néha olyan tranzit időket adnak, meg amibe szinte semmi alvás nem fér bele rutintalanul kezdtem én is ezt a szakmát eleinte senkire sem hallgattam mentem a saját fejem után meg is lett az eredmény ugyan is vezetés közben elaludtam és balesetet okoztam hálát adok az égnek, hogy senkinek nem lett baja az óta megfontolt vagyok, és mindig hallgatok az idősebb rutinosabb kollégákra!

 Te min változtatnál, ha megtehetnéd?

Ha megtehetném, akkor minden autóba tachográfot szereltetnék így azért elviselhetőbb Lenne a furgonozás is és fix pénzért engednem a sofőröket, mert sokan azért hajtanak Mert teljesítménybérből élnek nekem ebből lett elegem! Ha tehetném, akkor minden gépkocsivezetőt köteleznék pálya alkalmassági vizsgára és megszigorítanám az orvosi alkalmasságit is! A páv ot azt pszichológus miatt vezetném be, főként mert van pár olyan kolléga, akivel az évek során találkoztam és beszélgettem és nagyon komolytalan a szakmához való hozzáállásuk csak padlógázt ismerik nekem ez bosszantó és komolytalan!

A technika mennyire segíti a munkádat?

A GPS es internet rengeteget segít, ha nem lenne, akkor nem tudom, tudnék, e sima térkeppel tájékozódni, de gondolom, nem én vagyok az egyetlen. Bár szabadidőmbe azért nézegetem a térképet és próbálok vele tájékozódni, mert fel kell készülni arra is, ha netán a technika elromlana!

Végül mit tanácsolsz a kezdőknek, akik ezt szeretnék elkezdeni, hogy meg is szeressék ezt a szakmát?

Hát először is, hogy ne csak azért csinálják, mert valamit kell. Dolgozni, mert ezt úgy nem. Lehet, szerintem kell, bele egy kis fanatizmus is. internet nélkül, ne nagyon induljatok el szerintem.  Próbáljanak meg kialkudni egy fix bérezést, mert szerintem a teljesítménybérezés az egyenlő a nullával. Ne féljetek segítséget kérni és fontoljátok meg az idősebbek korosztály tanácsait. Mindig álljatok, meg pihenni ne várjátok, meg amíg úgy jártok, mint én próbáljatok meg komolyan venni ezt a szakmát, mert ez nem. Gyerekjáték emberéletekért felelünk nagyon figyelmesen és óvatosan csináljatok, mindent nekem ennyi a véleményem remélem tudtam segíteni?

Üdv mindenkinek Matykó a Nemzetközis


Köszönöm a válaszaidat, sok sikert jó utat kívánok.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések