Rédai Balázs



Rédei Balázs (POWER)

Rédai Balázs
Mutatkozz be légy szíves és mondj valamit magadról!

Rèdai Balâzs vagyok Budapesten születtem, de jelenleg Gyöngyösön élek már egy jó pár éve és 25 éves vagyok

- Honnan van a beceneved?

A becenevem Power, ez inkább a dinamizmus miatt A becenevem szeretek pörögni, ill. tele vagyok energiával kivéve, amikor nem.

- Mikor kezdtél el furgonozni, és miért pont ezt választottad?

2014 kezdtem furgonozni, főként a több pénzkereseti lehetőség miatt, ill. kis kalandvágy és a vezetés miatt. Szeretek vezetni, szerintem, meg mások szerint is nagyon jól vezetek, bár mindig lehet újakat tanulni a” jó pap is holtig tanul”!

- Mivel foglalkoztál mi előtt furgonos lettél? 

Itt Gyöngyösön, a Shell kúton dolgoztam, mint töltő állomáskezelő, itt ismertem meg a mostani főnökömet is, akinél dolgozom. Iskolába Pék szakmunkásként végeztem utána egy autó kozmetikában dolgoztam. Aztán egy gyárba helyezkedtem el kb. egy másfél évig lámpákat gyártottam, autóba. Aztán a Decathlon központi raktárában dolgoztam raktáros illetve targoncavezető pozícióban. Utána lettem Töltőállomás kezelő
Rédai Balázs shell


- A családod, hogy éli meg a szakmádat?

Jelenleg nyolcadik éve van barátnőm, szerencsére mellettem áll mindenben. Tudja, hogy sajnos a mai világban a pénz a nagyúr. Néha jön velem, ha éppen akad szabadideje és élvezi nagyon a csavargást. Bár tudja, hogy milyen veszélyes ez a szakma, és ha már nem veszem fel a telefont, akkor egyből nagyon aggódik. De aránylag jól éli meg ezt a szakmát, amivel foglalkozom.

- Mi a véleményed erről a szakmáról?

Hát, amikor elkezdtem ezt a szakmát nagyon élveztem. Új helyek ezelőtt soha nem jártam külföldön, de most már Norvégia és Svédországon kívül az összes uniós tagállamokba jártam. De rájöttem arra is hogy itt nemcsak a vezetés a lényeg hanem sok mindenre figyelni kell. Akár csak papírmunka akárcsak az ébrenlét stb. rájöttem, hogy mennyire veszélyes ez a munka és mennyire kell hajtanod azért, hogy jobban keres mint ha itthon dolgoznál. Teljesen más az értékrended, ha fuvarban vagy, más kajákat eszel sokszor nincs időd főzőcskézni illetve a fürdésről nem is beszélve, amikor kb. 3 euró 1 fürdés. Tehát ez napokra vagy akár két napokra felszorozva nagyon sok pénzbe kerül, és már mindjárt ott tartunk, hogy sok pénzt költünk, de közben itthon is kell fizetni a rezsit. Tehát nem mondanám, hogy nagyon megéri.

- Hogy viszonyulsz a munkaadódhoz, és hogy jössz ki a speditőrökkel.

A főnökömmel nagyon jól kijövök nagyon jó barátom, de vele is össze tudok veszni, néha ha nem értünk egyet. Mindketten nagyon makacsok és önfejűek vagyunk. De. Mindenhol vannak vitatkozások ez a természetes pont rám bízza általában, hogy csinálom a dolgaimat a munkával kapcsolatban, merre megyek, stb. Mikor állok, meg aludni mikor akarok menni, dolgozni stb. tehát egyszóval nagyon jól kijövök a főnökömmel, aki egyben a Spéder is. Nagyon sokat segített már nekem ugyanúgy én is neki, ha meg kér, valamire többségben nem mondok nemet, hanem én is segítek. Úgy érzem, megbecsülöm munkámat illetve azt is, hogy én vagyok legrégebbi sofőrje a cégnél.
 
- Mi volt a leg veszélyesebb küldetésed,
és mitől, olyan veszélyes ez a szakma, ami néha a legrosszabbal végződik?

Hát talán a legveszélyesebb az volt, amikor Spanyolországból tartottam Olaszország felé és francia Riviérán, elkapott egy hatalmas nagy vihar. De már egész Franciaországban esett az eső, amíg jöttem, de Antibes környékén kapott el a legjobban. Nagyon durva volt kb. 1 méteres víz hömpölygött a pályán, autók kamionok elakadva a szerpentines pályarészek leszakadva és nagyon rossz volt úgy Menni, hogy nem tudhattam hol van még beszakadva, mert nem láttam a víztől az alját, próbáltam arra menni ahol még 1 picit láttam a vonalakat. Sziklák, fák az útra dőlve, bevallom nagyon féltem. Másnap olvastam a híreket, hogy 16 an haltak meg és a miniszterelnök France Holland katasztrófa sújtotta övezetnek nyilvánította francia déli részét. Az meg, hogy mit olyan veszélyes a szakma, hát nagyon sok mindent tudnék felsorolni. Főként idesorolnám most a migráns helyzetet, ugyanis hallottunk egy két rossz dolgot, ami egy két sofőr kollégával történt. Figyelni kell, nagyon sok mindenre biztonságos helyen parkol, jár stb. illetve nagyon figyelni kell arra, hogy vezetés közbe ne aludjon, az ember mivel ugye nem kell magyarázni, hogy rengeteget, vezetünk nagyon kevés pihenéssel. Főként ezeket tudnám, ide sorolni ezekre oda kell figyelni nagyon, de ha odafigyelünk, akkor sokkal kisebb az esélye, hogy baj történjen. Sok az idióta és az úton, akikre nagyon figyelni kell, mert bár a jogsijuk meg van de vezetni nem tudnak,bár ők azt hiszik h tudnak

- Te min változtatnál, ha megtehetnéd?

Hát elsősorban a fizetésen változtatnék, mert sokszor úgy érzem, hogy ezért a munkáért sokkal többet érdemelnénk. De ezt úgyis el tudnánk érni, hogyha ezt a sok 1 Ft-os vállalkozót, akik csúnyán fogalmazva szarért, hu-gyért, elviszik az árut a pontból B be, azokkal valamit csinálni. Mert mindig van olyan, aki kevesebbért gurul és alávág mindenkinek, ezért mindenkinek lentebb kell venni az árakat. Lassan eljön az idő, hogy majd még a vállalkozók fizetnek azért, hogy ki vihetik az árut. Érdekes módon Németországban például négy 500 000 Ft- nak megfelelő eurót keresnek a Furgonosok. Ott meg tudják oldani, gondolom, hogy normális fuvardíjon járjanak. Nagyon sokat távol vagyunk, a családtól, rengeteget dolgozunk azért, hogy jobban keressünk a magyar viszonylathoz képest. Ezen biztos h változtatnék, illetve. Örülnék annak is, ha nem kéne sokszor több napot is kint állni fuvarra várva. Meg ugye sok óra ébrenléten is változtatnak, mert ez nem egészséges. Nem Tachográfot szeretnék a furgonba, hanem inkább a Spediciós irodák által hozott tranzitidőket megszüntetném, mert az ilyen cégeknél nincs eszük az embereknek. Pl. portugálból érj haza 48 h alatt, ez beteges És elvárják, hogy haza is írja annyi idő alatt, de az áru is épségben érjen oda. Hát, akik ezeket a tranzitidőket írják ki, azokat beültetném, hogy csinálják meg, próbálják ki, garantálom, hogy utána elgondolkodnának. Sok mindent tudnék még felsorolni, hogy mi a baj de akkor reggelig itt ülnénk.

- A technika mennyire segíti a munkádat?

A technika nagyon segíti a munkámat, úgy érzem a GPS, internet ott bármikor meg tudsz nézni egy koordinátát, ha éppen a GPS et nem találja a címet. Ezek a dolgok nagyon jók, mert megkönnyítik, illetve meggyorsítják a munkafolyamatot. Ha ide vesszük az okos telefonokat is azzal tudjuk tartani a kapcsolatot a családdal barátokkal, kollégákkal rengeteg applikáció van, rajta amivel már csoportokban is tudunk társalogni.

- Végül mit tanácsolsz a kezdőknek, akik ezt szeretnék elkezdeni, hogy meg is szeressék ezt a szakmát?

Hát elsősorban azt tanácsolnám kezdőknek, hogy mindenféleképpen, ha van lehetőség, akkor egy tapasztalat kollégával mennyire két pár útra, hogy nagyjából kép benn legyenek, hogy milyen is ez a szakma. Soha ne bízzák el magukat. Ez a szakma mindig tud újakat mutatni én is már lassan négy éve csinálom, de még most is tanulok újabb és újabb dolgokat továbbá tanácsolnám azt is nekik, hogy mindig kérdezzenek, mielőtt valami hülyeséget csinálnának, senki se úgy kezdte el hogy már tudta (bár vannak olyan kollégák akik azt hiszik magukról hogy ők már így születtek:-)). Ha szeretnek vezetni és tudnak is, szeretik a kihívásokat, azért valamilyen szinten terhelhetőek is akkor itt a helyük ebben a szakmában. Bár egy idő után már sokunknál elfogy a lelkesedés, de azt mondják, akit egyszer megcsap a gázolaj szaga, annak nagyon nehéz kiszállni. A sok technika mellett azért egy térkép is legyen náluk és sokat tanulmányozzák, mert nem tudni mikor adja magát meg a technika illetve Élelem pokróc szerszámok stb. ilyenek legyen nálunk, mert bármikor lerobbanhatunk és van, hogy két nap mire odaér a segítség.


Köszönöm a válaszaid, sokk sikert kívánok neked!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések