A Győri Audinál már kezelhetetlen a probléma
Állandó probléma, ami mára már szinte kezelhetetlenné vált. A Győri Audinál
Audi elég régen van Magyarországon,
ez persze jó nekünk vagy sem az szubjektív. (Audi
Magarország ) Mindenesetre munkahelyek százait teremtette, mind
a fuvarozás, mind pedig a hétköznapi emberek százainak biztosít
megélhetést. A környező városokból is szippantja fel a
munkanélküliek hadát. Jelszó, aki dolgozni akar az kap munkát.
Ezzel azt hiszem nincs is baj.
Ami viszont problémát okoz az a
velejárója. Sokan dolgoznak az autógyáraknak és minél jobban
fejlődik valami annál több problémával kell számolni. Egyrészt
mondjuk a beáramló áru mennyiségének az elhelyezésével. Ami ma
már úgy működik, hogy a gyárak a szállító járműveket
használják raktárnak. Ez mennyire korrekt azt nem igazán tudom
meg ítélni, viszont ha egy fuvarozó céget veszek alapul, neki az
a jó ha gurulnak az autói és nem állnak. Persze ha fizetik amíg
ott dekkol az úgy rendbe is van. Igaz ezt a nagyobb cégek felé
teszik csak, a kisebbek mint az egy két autós cégek, ebből
kimaradnak.
Főleg ez a jellemző a furgonos
cégekre, természetesen itt van pró és kontra is. Azt hiszem az
1-2 óra várakozás még nem a világ vége, régen is meg volt és
ez után is meglesz.
Az már inkább kiveri a biztosítékot
ha ez a várakozás esetleg már 4, 5, 6 órát is igénybe vesz, ne
agy Isten 24 és nem egyszer előfordul akár 48 óra kényszer
pihenő is akad.
Ha ezt egy furgonos céggel teszik az
nagyon gáz. Hisz éppen azért vannak ezek az autók, hogy gyorsan
vigyék az éppen kifogyó készletet. Ráadásként nagyon kevesen
kapnak álló bért az autóikra. Ehhez párosul még aduiban dolgozó
emberek arroganciája amit saját honfitársuk felé táplálnak, és
már kész is a káosz. Az indulatok ne továbbiját váltja ki, ami
nem jó senkinek sem, hisz feszültségre csak feszültség jöhet.
Talán ha mindenki egy kicsit le
higgadna és több tájékoztatást adnának a sofőrök, vállalkozók
felé az lehetne megoldáshoz vezető út. Talán ha a gyár vezetése
foglalkozna ezzel a problémával, és a dolgozok is egy kicsit
türelmesebb lennének a pattanásig feszült sofőrökkel egy idő
után némi képen tudna normalizálódni ez a helyzet.
Az is megoldás lehetne, ha a
sofőröket nem km-ben fizetnék, ráadásul ugye ezt a törvény is
tiltja, de ez egy másik fórum, persze ez össze adódik mint
probléma.
Itt jegyezném meg, hogy a sofőröknek
is kell némi higgadtsággal, kezelni ezt a helyzetet mert nem
biztos, hogy az éppen leszedő targoncás a felelős a helyzetért.
Az Audi talán kedveskedhetne mondjuk
azzal is, ha nagyobb higiénikus helységeket alakítana ki ( fürdő,
mellék helységek) És talán egy kisebb büfé, olcsóbb kávé,
tea a költségvetésbe ez biztos vagyok beleférne. Esetleg nagyobb
digitális információs táblákat helyezhetne el a parkolókba.
Azért ez a cikk elég elfogult az egész társasággal kapcsolatban. Ne hagyjuk szó nélkül, hogy az AUDI AG területén 2 cég is foglalkozik a logisztikával (Syncreon Logistic és Imperial Logistic), melyek a betárazás és kiszállítással, kommissiózással, anyagmozgatásokkal is foglalkoznak. Ugye eme cégeknél sokszor a felvételi vizsgákon már annak is örülnek, ha már egyáltalán valaki megjelenik, majd a nagytudású embereket küldik olyan helyekre,ahol pl, áruleszedést végeznek, majd ez után ítélik meg kedves áruszállító kollégák az egész üzemet. Az, hogy az audi mivel kedveskedhetne? Azért ez a kijelentés magasröptű. Szállodát, éttermet ne nyisson véletlenül? MO-n működő cégek 50 százalékánál, még illemhelység sincs kimondottan a fuvarozóknak és a sofőröknek. Igen, sajnos a tényállások azok is, hogy maguk a sofőrök is sokszor nagyképűsködnek és túl sokat akarnak, mint pl.: ha nem szedik le 30 percen belül akkor nekiállnak verni a tamtamot. Erről miért nem szól a cikk??
VálaszTörlésTisztelt hozzászóló!
TörlésRészben igazat kell adnom!
Saját és mások tapasztalatai alapján írtam ezt a cikket, ráadásként fel is kértek-rá.
Nem lejárató hadjáratot akarok indítani, mert az úgy is megy magától.
Egy kis figyelmet szeretem volna kieszközölni ennek a problémának. A dicsérő szavak már sok orgánumban, kormány és egyéb szinteken csöpög a csapból.
A valós probléma elmarad, mert nem lehet forintba mérni!
Ahogy az írásából kiveszem egy dolgozóval egy irodistával állhatok szembe. Sajnálattal kell olvasnom a ledegradálás ott is meg van. Ki az irodában ül az biztos intelligensebb és okosabb mint a targoncás!
Nekem nem áll módomba ezt magamévá tenni. 18 év nemzetközi furgonozással a hátam mögött mondom saját fülemmel hallottam ahogy az Audiban az irodista beszélt egy targoncással valami probléma volt az áruval. Miközben meg kérdeztem a targoncást aki nagyon szerette a munkáját, hogy miért beszél veled így ez az ember? -Azt hiszi neki mindent szabad jött a válasz. Pedig főiskolai végzettségem van. Ó! -És miért nem az irodában dolgozol? Mert ezt szeretem csinálni. Mamár nem ott dolgozik, hanem német országban 4-5 szőr annyi pénzért, mint targoncás! (azóta is jó viszonyba vagyunk)Persze ez egy ki sarkosított történet!
Sajnos abban egyet kell értenem, hogy a sofőrök többségének is elgurult a gyógyszere. Ráadásként ott is sok fajta ember dolgozik.
"Míg Józsi-bácsi aki a helyi nagygazda, gondol egyet és vesz egy autót. Majd arra rá ülteti Pistit aki a szomszéd falu egyetlen Világot látott embere ( két kocsmát is ismer a szomszéd faluban) Egy tábla szalonnával 3 pakli dohánnyal, meg egy ezer éves noném GPS-szel elküldi Európába, addig ebben egyet kell értenem."
Azzal is egyet kell értenem míg sok ember csak azért megy el sofőrnek mert nincs más, jó lesz világot látni, meg itt jól lehet keresni, de az első problémánál ki borulnak vagy be stresszelnek. ( kényszer munkások)
Azt is ide kell sorolnom, hogy a sofőrök többsége tesztoszteron szint túltengésbe szenved. Pedig, rendszeresen kézimunkáznak, vagy a útszélén sétáló kétlábú nőimitátor vírus gazdákkal segítenek még ezt a feszültséget csökkenteni. Az is igaz, hogy aki két hete úton van és nagyon szeretne haza jutni mert, csak 1-2 napja van és már mennie is kell tovább. Annak minden idő drága.
Persze, hogy nem kell wellness szállodát nyitni. De, ekkor forgalom mellet azért nem ártana ha több lehetőség lenne. Arra hivatkozni, hogy más cégnél még ennyi sincs, nem indok, hogy itt nelegyen jobb. Hisz ez külföldön szinte mindenhol meg van. (nagyjából) Elvileg ez egy német cég! ( elvileg)
Azért is mondom, ha, mindkét oldal kicsit tolerálná a másikat, mérséklődne a probléma. Ebben a sofőröket is bele értem!
Köszönöm a hozzászólást igazán értékes!